Välkommen till Picard Sveriges kundforum!
Gällande Coronaviruset ( Covid-19)
Läs mer om vad vi hur vi agerar: Picards riktlinjer
Vill du komma i kontakt med oss går det bra att maila oss.
Vi svarar på era frågor Måndag- Fredag mellan 09.00-17.00
Kontakta butikerna direkt:
Butikskontakt
Signa upp till dig till vårt nyhetsbrev så får du erbjudanden och 10% rabatt på ditt nästa köp!
Picards Nyhetsbrev
Vår senaste broschyr:
Broschyr september
Picard står för fryst kvalitetsmat och erbjuder ett brett sortiment från råvaror till färdigrätter och franska delikatesser. Picard har idag ca 1000 butiker i Frankrike, i februari 2013 öppnade den första butiken i Sverige på Karlavägen 50 i Stockholm. Det finns idag 6 butiker i Stockholm och en i Göteborg. Idag kan man hitta många av de bästsäljande produkterna på ICA, COOP, City Gross och Paradiset.
Om Picards sortiment :
Nyskördat, nyfångat & nylagat - Frukt, grönt och fisk fryses ned kort efter fångst & skörd och våra färdiglagade rätter fryses ned direkt för att du ska få de fräschaste smakerna- året om. Många av våra fisk och skaldjursprodukter är dessutom MSC och ASC-märkta.
Hejdå matsvinn - Eftersom våra råvaror är frysta har vi minimalt med matsvinn i butikerna. När du lagar mat med Picard plockar du bara fram den mängd du behöver och gör därför miljön en stor tjänst.
Du vet vad du äter - Genom djupfrysning förlänger vi matens hållbarhet och bevarar dessutom matens smak, näringsvärde, och konsistens – utan konserveringsmedel eller smakförstärkare.
Skalat, urkärnat, tärnat och skivat - Picards frukt och grönt har förberetts med varsam hand, du betalar bara för rena råvaror - inget annat!
Riktig mat på nolltid - Botanisera bland fräscha råvaror och färdigrätter med hemlagad touch, god näringsrik mat närhelst du behöver.
Mvh
Anna
/Terese
Hemleverans har ännu inte hört av sig till mig… Snälla, skulle bli så glad om någon kunde hjälpa mig så jag hinner få varorna onsdag eller torsdag när ni levererar i mitt område. Så att mina lördagsgäster får njuta av era små desserter.
Mvh
Anna
Med vänlig hälsning,
Terese
God morgon!
Har haft kontakt med Xter och vi har leverans till hennes postnummer.
Jag har provat själv och det går igenom i Shopify så inte där problemet ligger. Min gissning är att hon inte kommer vidare för att hon inte klickar på den tid som hon vill ha leveransen i flödet. Man måste aktivt välja den/ klicka för att komma vidare.
Be henne prova det eller ringa kundtjänst för hjälp, 070-2338918
Det svarade ingen på numret ni gav så jag skriver.
Det är precis där det tar stopp. Jag väljer tid men tiden ”fastnar” inte. När jag försöker gå vidare säger den att jag måste välja tid, jag försöker igen och så går det runt. Jag har testat både från min padda och dator.
Snälla, kan jag bara inte få beställa mina fyra kartonger efterrätter för hemleverans idag eller i morgon torsdag (gästerna kommer lördag)?
Mvh
Anna