Välkommen till Picard Sveriges kundforum!
Gällande Coronaviruset ( Covid-19)
Läs mer om vad vi hur vi agerar: Picards riktlinjer
Vill du komma i kontakt med oss går det bra att maila oss.
Vi svarar på era frågor Måndag- Fredag mellan 09.00-17.00
Kontakta butikerna direkt:
Butikskontakt
Signa upp till dig till vårt nyhetsbrev så får du erbjudanden och 10% rabatt på ditt nästa köp!
Picards Nyhetsbrev
Picard står för fryst kvalitetsmat och erbjuder ett brett sortiment från råvaror till färdigrätter och franska delikatesser. Picard har idag ca 1000 butiker i Frankrike, i februari 2013 öppnade den första butiken i Sverige på Karlavägen 50 i Stockholm. Det finns idag 6 butiker i Stockholm och en i Göteborg. Idag kan man hitta många av de bästsäljande produkterna på ICA, COOP, City Gross och Paradiset.
Om Picards sortiment :
Nyskördat, nyfångat & nylagat - Frukt, grönt och fisk fryses ned kort efter fångst & skörd och våra färdiglagade rätter fryses ned direkt för att du ska få de fräschaste smakerna- året om. Många av våra fisk och skaldjursprodukter är dessutom MSC och ASC-märkta.
Hejdå matsvinn - Eftersom våra råvaror är frysta har vi minimalt med matsvinn i butikerna. När du lagar mat med Picard plockar du bara fram den mängd du behöver och gör därför miljön en stor tjänst.
Du vet vad du äter - Genom djupfrysning förlänger vi matens hållbarhet och bevarar dessutom matens smak, näringsvärde, och konsistens – utan konserveringsmedel eller smakförstärkare.
Skalat, urkärnat, tärnat och skivat - Picards frukt och grönt har förberetts med varsam hand, du betalar bara för rena råvaror - inget annat!
Riktig mat på nolltid - Botanisera bland fräscha råvaror och färdigrätter med hemlagad touch, god näringsrik mat närhelst du behöver.
Har du ett ordernummer?
Mvh Emil
Ja, 11866
Jag anser att jag inte är betalningsskyldighet för köpet. Vänligen kontakta mig på det nummer eller mail jag uppgav i min beställning.
Jag förstår. Vi undersöker om det går att ändra leveransdagen till imorgon, skulle det funka?
Som jag skrev i mitt mail till er/hemleverans är onsdag den 25e bäst. Då kan jag vara tillgänglig från kl 16.
Jag förutsätter att jag inte är betalningsskyldig för beställningen då jag begärde ändring av leveransdag innan klockan 14:00 igår söndag, d.v.s. er "stopptid". Tar ni bort fakturan från Klarna eller skickar ni en ny beställning med leveransdag onsdag den 25e?
Vi beklagar detta krångel och jag ser över vilka möjligheter vi har att få produkterna levererade till dig imorgon.
Återkommer inom kort.