Välkommen till Picard Sveriges kundforum!
Gällande Coronaviruset ( Covid-19)
Läs mer om vad vi hur vi agerar: Picards riktlinjer
Vill du komma i kontakt med oss går det bra att maila oss.
Vi svarar på era frågor Måndag- Fredag mellan 09.00-17.00
Kontakta butikerna direkt:
Butikskontakt
Signa upp till dig till vårt nyhetsbrev så får du erbjudanden och 10% rabatt på ditt nästa köp!
Picards Nyhetsbrev
Picard står för fryst kvalitetsmat och erbjuder ett brett sortiment från råvaror till färdigrätter och franska delikatesser. Picard har idag ca 1000 butiker i Frankrike, i februari 2013 öppnade den första butiken i Sverige på Karlavägen 50 i Stockholm. Det finns idag 6 butiker i Stockholm och en i Göteborg. Idag kan man hitta många av de bästsäljande produkterna på ICA, COOP, City Gross och Paradiset.
Om Picards sortiment :
Nyskördat, nyfångat & nylagat - Frukt, grönt och fisk fryses ned kort efter fångst & skörd och våra färdiglagade rätter fryses ned direkt för att du ska få de fräschaste smakerna- året om. Många av våra fisk och skaldjursprodukter är dessutom MSC och ASC-märkta.
Hejdå matsvinn - Eftersom våra råvaror är frysta har vi minimalt med matsvinn i butikerna. När du lagar mat med Picard plockar du bara fram den mängd du behöver och gör därför miljön en stor tjänst.
Du vet vad du äter - Genom djupfrysning förlänger vi matens hållbarhet och bevarar dessutom matens smak, näringsvärde, och konsistens – utan konserveringsmedel eller smakförstärkare.
Skalat, urkärnat, tärnat och skivat - Picards frukt och grönt har förberetts med varsam hand, du betalar bara för rena råvaror - inget annat!
Riktig mat på nolltid - Botanisera bland fräscha råvaror och färdigrätter med hemlagad touch, god näringsrik mat närhelst du behöver.
Jag skickar detta vidare till vår kundsupport (hemleverans@picard.se) så kontaktar de dig.
er chaufför bara sket i att leverera även denna gång!!’ Fick sms om att han inte kunde komma in i port! Jag har ingen port då detta är ett radhus och jag a
nu är jag less på detta !!
Allt annat än acceptabelt. Rent ut sagt uruselt av vårt transportföretag som vi nu för allvarliga diskutioner med om fortsatta uppdrag.
Jag ber vår kundsupport lösa detta med dig asap.
Väntat hela dagen utan att varirna levererats. Nu är kl 18.30. Helt oscceptabelt.
Två beställningar tidigare levererades varorna fel dag. En ren slump att jag var hemma.
Vi talar om stora o dyra leveranser på över 1000 kr
Så här får det bara inte gå till. Kontakta mig omgående.
Eva Larsson
mobil 070 459 22 19
eva.kl@icloud.com
Det är vår kundservice via hemleverans@picard.se somtar hand om vår e-handel. Vad jag förstår har de tagit hand om ärendet.
Jag väntade på min midsommarleverans igår kväll, transportbilen kom men min leverans var inte med. Hade varit bra att få veta innan för att kunna lösa på annat sätt. Nu reser jag bort och vill definitivt inte ha någon leverans i nästa vecka eller närhelst den kan tänkas bli. Jag har skickat meddelande till er kundtjänst, hemleverans@picard.se, och bett dem bekräfta avbokningen, men det kommer inget svar. Emotser återkoppling ang ordernr 5603
Hoppas att du fick återkoppling från Hemleverans angående den minst sagt misslyckade ordern. Om inte så maila mig på johan.soderlind@picard.se