Välkommen till Picard Sveriges kundforum!
Gällande Coronaviruset ( Covid-19)
Läs mer om vad vi hur vi agerar: Picards riktlinjer
Vill du komma i kontakt med oss går det bra att maila oss.
Vi svarar på era frågor Måndag- Fredag mellan 09.00-17.00
Kontakta butikerna direkt:
Butikskontakt
Signa upp till dig till vårt nyhetsbrev så får du erbjudanden och 10% rabatt på ditt nästa köp!
Picards Nyhetsbrev
Picard står för fryst kvalitetsmat och erbjuder ett brett sortiment från råvaror till färdigrätter och franska delikatesser. Picard har idag ca 1000 butiker i Frankrike, i februari 2013 öppnade den första butiken i Sverige på Karlavägen 50 i Stockholm. Det finns idag 6 butiker i Stockholm och en i Göteborg. Idag kan man hitta många av de bästsäljande produkterna på ICA, COOP, City Gross och Paradiset.
Om Picards sortiment :
Nyskördat, nyfångat & nylagat - Frukt, grönt och fisk fryses ned kort efter fångst & skörd och våra färdiglagade rätter fryses ned direkt för att du ska få de fräschaste smakerna- året om. Många av våra fisk och skaldjursprodukter är dessutom MSC och ASC-märkta.
Hejdå matsvinn - Eftersom våra råvaror är frysta har vi minimalt med matsvinn i butikerna. När du lagar mat med Picard plockar du bara fram den mängd du behöver och gör därför miljön en stor tjänst.
Du vet vad du äter - Genom djupfrysning förlänger vi matens hållbarhet och bevarar dessutom matens smak, näringsvärde, och konsistens – utan konserveringsmedel eller smakförstärkare.
Skalat, urkärnat, tärnat och skivat - Picards frukt och grönt har förberetts med varsam hand, du betalar bara för rena råvaror - inget annat!
Riktig mat på nolltid - Botanisera bland fräscha råvaror och färdigrätter med hemlagad touch, god näringsrik mat närhelst du behöver.
Ledsen för sent svar. Maila till hemleverans@picard.se så tar vår kundsupport hand om detta.
varorna fick jag kassera direkt som oaptitliga. Kartongen som varorna kom i var så blöt i botten att den gick sönder när jag ställde på diskbänken.
Jag har beställt varor flera gånger tidigare från Picard, och alltid varit nöjd. Nu är jag emellertid direkt förbannad.
Kan jag få en kommentar, tack!
Kristina Forss
Mailade du inte in till hemleverans@picard.se och fick hjälp? Jag har kontakt vår kundsupport och skickat vidare ditt mail.
Hör av er genast tack
Hälsningar
Stina
Jag förmodar att du har kontaktat hemleverans@picard.se.? De sköter om all kontakt avseende våra hemleveranser. Har du inte fått alla varor så debiteras detta inte ditt kort.
Mailadressen hemleverans@picard.se fungerade inte när jag behövde göra min reklamation den 23 dec. Inget formulär kom upp. Men jag lyckades få kontakt en annan väg och har nu blivit krediterad enligt min reklamation och är nöjd.
Hälsningar
Stina
Jagar endast fått halva leveransen #3025, och då det är nyår är detta katastrof då jag behöver varorna idag. Jag har mailat er men får inget svar. Dessutom kom leveransen en timme sent och bar halvt upptinad, inte ok alls.Detta är första gången jag handlar hos er och är mycket besviken. Jag behöver veta var resten av minleverans är då jag betalt och behöver den idag ! Detta är oacceptabelt!
Jacqueline. Beklagar det inträffade. ta kontakt med hemleverans@picard.se så ser de till att ta hand om ditt ärende.